SEJARAH WARISAN UTAG


Warisan UTAG telah ditubuhkan pada 21 Januari 2008 di parit raja batu pahat johor. Galeri ini menghimpunkan lebih dari 1,000 barangan lama, artifak dan barangan kebudayaan.. Bermulanya di Galeri UTAG ini di Parit Raja dan kini cawangan ini bergerak maju ke arah menjadi Pusat kesenian, kebudayaan dan latihan bertempat di Galeri warisan utag Parit Raja dan dan cawangan kami di Galeri warisan utag Segamat.

Disamping aktiviti berbentuk kesenian, kebudayaan dan latihan, warisan utag juga kerap kali diundang mengadakan persembahan dalam majlis keraian dan perkahwinan. cawangan juga pernah terlibat dalam beberapa program peringkat daerah, negeri, kebangsaan malahan juga acara antarabangsa. Ini membuatkan cawangan mudah didampingi dan dikenali ramai.

Galeri warisan UTAG merupakan satu wadah bagi masyarakat dan pelajar pelajar untuk melihat kesenian melayu, barangana lama antik serta kebudayaan yang menjadi tempat pembelajaran dari pelbagai aspek samada dari konsep sejarah, ilmiah dan sebagainya. Galeri ini menyajikan pelbagai barangan yang antik dan menarik dalam bentuk senjata-senjata melayu yang sukar ditemui kini. Di bahagian kebudayaan dan pembelajaran pula kami menyediakan pelbagai kesenian yang boleh dipelajarai.

Selasa, 28 Oktober 2014

tempahan membuat pameran keris dan senjata lama dan kami juga sedia membuat pameran kebudayaan jawa



PAMERAN DI UTHM (DATUK ZULKURNAIN) 
                                                   BERSAMA PROF AMIR TNC UTHM
BERSAMA NASIR BILAL KHAN DAN WAK DIDI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan